CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

layan lgu ni..tp law xsuke ley stop

pokb n mokyang

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 12, 2011

keserasian mengikut Hierarki..




entry ni aq copy paste dr majalah dara taw..
ada yang berkongsi maklumat berkaitan interaksi dan hubungan di antara anak serta pasangan berdasarkan kpd kedudukan dlm fmly msg2. ada yg kata, ank sulung kurang sesuai dgn pasangan yg lahir sulung.nak taw kbenaran nya??bca la kt bwah ni..tp sume ni xsmstinya btol taw,ape yg pntg sesuatu perhubungan mst la trdpt persefahaman da jodoh yg dah dtentukan oleh ALLAH.

1. TENGAH DGN TENGAH

-psgn ni sgt sesuai da blh melkukan aktvti yg dowg suka. dowg sgt selesa pabila brsma.nmun, ank tgh besenya suka pendam rahsia. tp prob dowg sng settle sbb dowg pndai berkompromi dan ign berdamai.

2. SULUNG DGN TENGAH

-sudut -ve dr prhubungan ini adlh kmgkinan perubahan sikap ank tgh yg ktg mnyenangkan ank sulung.ank tgh adlh psgn yg serasi utk sape2 jer. tp ia seringkali menganggap si sulung suka mggertak dan menakutkan. jika ank tgh brpasangan dgn ank sulung,mereka harus merelakan keinginan dan impian demi pasgn nya.

3. SULUNG DGN SULUNG
-hubungan psgn ini berpeluang besar utk sering bertegang urat.msg2 sentiasa suka berkeras ataupun dalam menentukan sape pemberi dan spe penerima perintah.jika hubungan cinta terjalin,ia memerlukan pengorbanan jiwa yg besar dan kesabaran dlm mnjalani hubungan spt ini.

4. TENGAH DGN BONGSU
-hubungan ini akn brjln lancar pabila si anak tgh cenderung bersikap spt ank sulung. jika ank tgh mnunjukkan ciri sejati, maka ia akan terbawa-bawa gaya si bongsu yg lbh santai dan suka mngikut khendak dri sndri. ini berlaku terutama pabila ank tgh ini adalah perempuan.

5. SULUNG DGN BONGSU
-kombinasi yg selesa. si sulung dpt mngajar psgnnya brtindak lbh teratur dan dewasa terutama saat mghadapi prob yg sukar. semntara,si bongsu dpt seimbangkan sikap serius si sulung dgn mgajaknya bersantai atau sekadar dduk smbil berkhayal mngenai msa depan.

6. BONGSU DGN BONGSU
-bersama psgn yg seirama mmg myenangkan. nmun apabila tdk mlihat kenyataan tntg konflik khidupan dgn betul,mereka sukar untk mengawal situasi. ke2nya lbh brsifat manja dan sentiasa mgambil berat antara 1 sma lain.

4 comments:

Eza Zularyeza said...

eh..betul la..kesian sy yg sulung dgn pakwe yg tengah..mmg ada mslh nk penuhkn impian masing2..sorang nk mcm ni sorg nk mcm tu..hrmmm

ayang hazia said...

tp sume 2 kbtulan ajer..kn3??

dak kecik vs dak ngade said...

yan,mas sulong ng sulong..so far,xde bertegang urat..xde gado...tp mmg kna byk sbr n tolak ansur..<3 <3

ayang hazia said...

ayg lak tgh n bongsu..huhu,mmg bruk tgh ah..haha