CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

layan lgu ni..tp law xsuke ley stop

pokb n mokyang

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, January 31, 2011

maafkan ku..


bagaimana harusku hapuskan perasaan bersalahku tehadap mu wahai sahabat..hanya kerana sedikit khilafku,kamu terpaksa menggalas derita itu..aq rela jika derita itu dialihkan kepadaku..asalkan aq dpt malihat kembali senyumanmu..maafkan aq wahai sahabatku..walaupun berjuta kata maaf aq ungkapkan kepadamu,masih xmmpu utk aq membunuh rasa bersalah ku terhadapmu..jika bukan kerana khilafku juga,kamu akan sentiase berbahagia disamping owg yg kamu syg..jika dapat ku undurkan masa pasti xkn ku biarkan khilaf itu berlaku..xkan ku..

Saturday, January 29, 2011

santai



santai bersama mereka..berbaju putih..main buai..ngobrol..sgt bez mse 2..

fvrte novel..


Percintaan yang terjalin di antara Hana dan Jeffery telah terjadi tanpa diduga. Perbezaan taraf hidup merupakan penyebab utama mereka terpisah dan dipisahkan. Masing-masing membawa diri dengan dendam yang membara di hati kerana menyangka cinta mereka telah dikhianati.

Hana telah memulakan hidup baharu dengan karier mencabar, menjadi buruan ramai peminat. Dia telah menukar nama dan identitinya lantas tidak lagi memandang ke belakang.

Jeffery pulang ke tanah air setelah tujuh tahun hidup di US. Dia dikejutkan dengan kehadiran seorang kanak-kanak yang mengakui dia sebagai papanya. Di mana mamanya? Kenapa Jeffery tidak tahu mengenai anak ini? Jeffery terpaksa mencari Hana demi memenuhi permintaan anak kecil itu.

Pertemuan semula di antara Jeffery dan Hana telah merobek luka lama, lalu membuka semula kisah silam… kisah kekejaman manusia memisahkan cinta demi nama dan harta!

fvrte novel..


Akan kubenarkan derai air mata ini membasuh seribu duka...
Akan kubiarkan titisnya terus menitik ke telapak tangan...
Agar kilau jernihnya sudi mendoakan sejuta bahagia untukku...
selamanya...

Pertemuan ini tidak pernah menjadi yang terindah. Ikatan ini juga tidak pernah memberi sejuta bahagia. Lalu, apa perlu kelangsungan ini? Andai wajah ini cuma mengundang bencimu. Suara ini cuma mengundang marahmu. Tingkah ini cuma mengundang sakit di hatimu. Untuk sekali ini, akurlah pada satu pintaku…
Lepaskan aku dari belenggu air mata ini…SABRINA…


Memang pertemuan ini tidak pernah indah. Ikatan ini juga hanya membuat hati bertingkah geram. Apa perlu pada kelangsungan ini? Kerana wajah itu membuat aku teringat pada satu detik hitam yang menyakitkan. Kerana suara itu mengundang geram, apabila kau membisu saat aku perlukan suaramu. Kerana tingkahmu sering membuka prasangka demi prasangka yang membuat hatiku terus berdarah. Dan, pada pintamu yang satu itu…Maaf…Ini pilihanmu, lantas aku akan kotakan… akan aku sempurnakan titis-titis air mata itu… agar setiap titis itu akan menjadi belati yang menyakitkan…
BADRUL…

fvrte novel..


Dizyan Farhana, seorang gadis yang memiliki rupa paras yang menawan tetapi disebabkan badannya yang gempal, dia selalu dijadikan bahan usikan teman-teman sekolah. Tidak terkecuali juga Fezrull Faizal. Bermacam perkara yang dilakukan oleh Faizal dan ahli kumpulannya.

8 tahun berlalu, tanpa disengaja, Faizal dan Dizyan bertemu lagi. Tetapi kali ini di tempat kerja di mana Faizal lebih berkuasa. Demi dendam lama yang masih belum padam, Dizyan disuruh bekerja sebagai pembantu rumah di banglo milik keluarganya. Tanpa disangka, terjadi satu peristiwa yang mendesak mereka untuk bersatu sebagai suami isteri. Adakah penyatuan mereka sebagai suami isteri mampu meleraikan ikatan permusuhan yang terjalin sedari mereka kecil lagi? Adakah wujudnya Ku Zhety sebagai ‘kekasih’ Faizal menyebabkan Dizyan merasa jauh hati atau sebaliknya? Mulanya kebencian dan penindasan semata kemudian akhirnya kerinduan dan kasih sayang bercambah sedikit demi sedikit walaupun pelbagai badai datang melanda. Tetapi, kisah hitam yang terjadi kepada Dizyan menghalang hati mereka bersatu. Lebih sadis apabila bahtera rumah tangga yang dibina musnah tanpa sempat kebenaran dibongkar. Faizal dengan cemburu dan egonya, Dizyan dengan sabar dan redanya. Adakah mereka akan kembali bersatu membina keluarga yang sempurna?

fvrte novel..


Kehadiran Farisya Hani di dalam hidup Haziq Denial hanyalah sekadar penyelamat kepada maruah keluarga lelaki itu apabila bakal isteri Haziq memilih untuk mengahwini lelaki lain di saat-saat akhir majlis akan berlangsung. Atas dasar itu, perhubungan mereka tidak berjalan dengan lancar.

Dengan kejadian beberapa insiden yang tidak disengajakan, bibit-bibit cinta mula berkembang mekar bak bunga di pagi hari. Dalam tak sedar, masing-masing sudah saling jatuh cinta.

Namun langit tidak selalunya cerah. Kebahagiaan yang diharapkan berkekalan terlerai sudah di pertengahan jalan. Kehadiran bekas kekasih Farisya Hani telah mengundang konflik yang ditunggu-tunggu oleh pihak ketiga yang sentiasa mencari peluang untuk mendekati Haziq Denial.

Keperitan hidup yang terpaksa ditanggung memaksa dendam mula membara di hati Farisya. Kealpaan akibat disihir membuatkan Haziq hanyut di dalam genggaman Tiara. Masih adakah peluang kedua untuk mereka? Atau… adakah rindu mereka akan terpenjara buat selama-lamanya?

jom blaja bhasa kelate bersama ayg..


mari balaja bahso kelate bersamo2 ayang..
da ready??

awak = mung, demo
saya = kawe
makan = make
apa = gapo
siapa = piyo
tiada = xdop
kesian = siye
cantik =comel
buang = tohok
tulis = nulis
simpan =sipe
masam = mase
marah = maroh,bengkok
warna = kala
keluar = tubik
bagaimana = gano
ke mana = nk g mno
kenapa = bakpo

ok..stkt itu sahaja pelajaran pd hari ni..sambung pd hari lain plak..
sekian terima kasih..

rewind..


setahun yg lepas xprnh aq sgka aq akan berada di sni..1 sem njoy dgn kgkwn bwu kt alamanda..jmpa kwn2 baik..terpaksa jgk berpisah..xsggp utk aq mghampakan harapan owg tua aq nk lihat aq pkai bju putih sbg misy..tanggal 1 january 2010 aq menjejakkan kakiku di kolej kejururawatan taiping..terasa seperti owg asing..dikelilingi owg bwu..speri mnggu hukuman..nk nanges pn ada mse 2..lps parents aq blik,aq nanges..nages kt luar blik..nanges sblm tdo n smpai trtdow pn ada..rndu kt kwn2..tp da mmg aq dtkdirkan utk berada di cni..da xley wat ape da..terikat dgn peraturan..da xley bebas cm dlu lg da..cian kt aq..kna jd hipokrit..sgt skit..

tp 2 sume dlu..skrg aq hepy sgt dk kt cni..ada kwn2 yg memahami..yg sebulu..yg sekepala..hahahaha..gduh2,maki2,kutuk2 ssme sndri 2 biase lah..xde hal pom..hang out sesame.mkn sesame..tdo sesame..stdy sesame..keje sesame..bez sgt2..n aq tkt utk khlngn yg 1 ni..dan aq harap kami ttp begini..njoy dan hepy sesame..luv u all kgkwn..

xku sangka..


ape perasaan kowg kalu kawan kowg tikam kowg dr blkg??
itu la yg aq ase..
aq ase spt dikhiati..
lupakah dye pd persahabatan kami??
lupakah dye pada kngan bersama2??
sape aq pdanya??
xprnh terpikir lam ati aq dye sggp khianati aq..
smpai la 1 mse tersebut..
sume terbongkar..
aq begiu percaya dye,tp aq dbalas dgn pngkhianatan dye..
btol ape yg mom aq kte..
jgn terlalu mempercayai owg..kte xtaw niat dye terhadap kte..
apakah ada agenda yg sbliknya..
sakit sgt hati bla taw pngkhianatan dye..
slme ni aq sgka dye baik dgn aq..
tp upe2nya..
tidak mudah utk aq melupakan sume nya..

Friday, January 28, 2011

i miss u..



slalu sje mcm ni..
knpe??
dye xsyg aq ke??atau syg dye hnya dimulut shj??
hari2 gaduh..gaduh xprnh nk kjap,baik xprnh nk lme..
dye xsyg aq ke??
dye da lain sgt..aq xska drinya yg skrg..
mne pergi dri nya yg dlu??
yg romantik..
yg xmrah2..
yg selalu manja kan aq dgn ksih syg dye..
npe sume 2 pergi dr diri dye??
spe aq pd dye??aq nk diri dye yg dlu..
aq nk bahagia mcm dlu..
spt 2 thn yg lepas..
pulanglah wahai kekasih..
aq amat merinduimu..

sahabat..


persahabatan itu jangan dicemari dengan dendam yang berpanjangan..
hargai dan limpahilah ia dengan penuh kasih sayang..
jujur dan setia dalam perhubungan..

fwenship never end..


tuhan aturkan antara kite dengan 1 pertemuan..
dalam satu pertemuan ditetapkan 2 hati..
saya dan awak..
dalam 2 hati,tuhan berikan 3 rasa..
sayang,kasih dan kasihan..
dalam 3 rasa itu diselikan 4 tujuan..
berkenalan,berkawan,berteman,dan bersama..
dalam 4 perkara itu tersembunyi 5 perkataan..
teman baik selalu di sisi..
dalam 5 perkataan itu tersembunyi 6 impian..
iaitu
sayang,kekal,setia,mengerti,menghargai dan mengingati..
serta dalam 6 perkataan tersimpul 7 huruf..
iaitu
SAHABAT..

ELIN..AYANG..NAA..FK..EFFA

Wednesday, January 26, 2011

so excited..a mom give birth for triplets

i'm so excited when watching dis vdeo..1stly tkut gk..tp lma2 syok..taw sbb ape??dis mom give birth for 3 twins..huhu..setelah menjerit,melaung (aq la..bkn ibu ni)hahaha..ibu ni dapat aneasthesia la..mne nk sdar..mula2 igt ibu 2 kna LSCS bb baby 2 songsang..tp upenya kmbr..bkn 2 tp 3..huhuhu..mst bez gler,nk anak kmbr jgk lah..heheh..
kawan2..njoy dis vdeo k
video

Tuesday, January 25, 2011

nak ni!!!!!!!

i want dis!!
spew yg baik hti nk bg DSLR kt aq??da mmg kemaruk sgt dah dgn camera ni..ska posing..ska shoot..asal la xde spe nk amek aq jd model haa??model pinggang mgkuk pn jd la..jeles gk tgk owg lain ada camera ni..nk kmpul duit ckt2..nk jgk!!pantang tgk camera,mst muka aq tercongok lu nk posing..hahahaha..
owhh my DSLR

blaallaaaa

wanna say something actually..but time is running..i've to attent english class tonight..soo bored...so bye..

Monday, January 24, 2011

untuk maira..


nma dye NURUL HUMAIRA AISYAH..
tp sy pggl dye oliv..
bb muke dye sme dgn pelakon indo cter olivia..
dye kawan sy..
sy knal dye kt plkn..merang suria holiday camp resort..
katil dye sebelah katil sy..
mula2 sy ckp dgn dye..
sy tya dye "nk rapatkan katil x??"
ps2 dye tgk sy lain jer..
mula2 dye agak sombong..
tp lme2 ok la..katil pn makin rapat..
hahahhahaha..
kt cna kami selalu ber2..
kemana shaja ber2..
tp lps balik plkn..
masing2 wat hal sndri..
cita2 kami sama..
nk jd akauntan..
tp nasib xmnyebelahi kami..
sy dalam bidang nursing
dan dye dalam bidanh ekonomi..
skrg cita2 kami bkn lh nk jd akautan..
sy nk jd pengajar jururawat gred u41..
dan dye nk jd ahli ekonomi..
masing2 di utara..
sy kt perak
dye kt kedah..
kami msih keep in touch..
kami still contax each other..
prob dye prob sy..
barang dye barang sy..
pkwe dye pkwe sy..hahaha
oppssss
terlebey sdaa..
hahahaha
jgn marah yer oliv..
xde la
pkwe dye,dye punyer..
pkwe sy,sy punyer..
tp dye suka kacau pkwe sy..
huhuhuhuhuhu
sy rinduu kt dye..
dye kawan sejati sy..
kadang2 dye trun kb jmpa sy..
kadang2 sy trun kt jmpe dye..
da lama kami xjmpa sbb msg2 bz kan..
tp INSYALLAH..
cti sem nnt kte jmpa..
sy syg dye..maira

awak dan saya


AWAK..
sy syg awk..
tp npe awk xprnh nk prcaye yg sy syg awk..??
AWAK..
sy cinta awk..
tp npe awk selalu meragui cinta sy terhadap awak??
AWAK..
sy rindu awk..
tp npe awk prnh nk fhm yg sy rndu awk..
AWAK..
sy xcall awk xbrmakna sy xsyg awk..
sy xucap i luv u xbermakna sy xcinta awk..
sy xmsj awk xbermakna sy xrndu awk..
hanya ALLAH sj yg taw betapa
sy syg awk..
sy cinta awk..
n sy rndu awk..
AWAK..
awk tmpt sy bermanja..
awk tmpat sy mluahkn isi hati..
tp xsemua perkara harus sy kongsikan bersama awk..
SAYA..
sy ego..
tp awk msih syg sy..
sy degil..
tp awk msih cinta sy..
sy marah..
tp awk msih rndukn sy..
AWAK..
kadangkala awk telampau mengongkong..
kadangkala awk terlampau mendesak..
kadangkala awk mengguris hati sy..
SAYA..
tp sy tdk suka dikongkong..
sy tdk suka didesak..
dan sy jga pernah mengguris hati awk..
tp..
semua jua adalah kerana awk..
AWAK..
sy syg awk..
sy cinta awk..
sy rindu awk..
sy inginkan kepercayaan awk..
apalah guna sebuah perhubungan jika tiada kepercayaan..
ibarat manusia tanpa tulang belakang..
sy xmnta byk..
tp hanya sebuah kepercayaan..

mereka..kami di alamanda


MEREKA..KAMI..
dulu kami sentiasa bersama..di sebuah apartment..menyaksikan sebuah persahabatan yang ikhlas dan tulus..
ALAMANDA..
disitu lah kami bertemu dan disitu lah kami berpisah..
segala memori masih terpahat dalam jiwa..
sentiase bersama walau kemana sahaja..
gelak tawa bersama..
tangis bersama..
makan bersama..
tidur bersama..
assgmnt bersama..
begitu indah saat itu..
TAPI..
segalanya sudah berubah..
semuanya membawa haluan masing2..
tapi xsemestinya persahabatan kite sampai di situ sahaja..
sorang ke utara..perak
sorang ke selatan..segamat
sorang ke timur..dungun
ada ke pilah..puncak alam..jengka..
demi menggapai impian masing2..
KAWAN..
sungguh aku rindukan saat kite bersama dulu..
segala kenangan masih tersemat dan terpahat kemas dalam lipatan hatiku..
jika aku bisa untuk memutarkan kembali waktu..
jika aku bisa..
alamanda..A 17 1
ayang..
isma..
una..
wawa..
jaja..
ain..
sarah..
rya..
tyma..
waney..
ika..
kak emma..
farah..
aku sentiase merindukan kamoo kawan..

kurangkan KONTROVERSI..tingkatkan PRESTASI..


KONTROVERSI!!
dun judge a book by its cover..
gerangan spe kah ini??
law pandai cube teka??

cinta..luv..amor..


CINTA..
pertama kali kau ku kenali..
kau bagiku terlalu istimewa..
tutur katamu cukup puitis..
tingkah laku mu yang agak manja..
senyum tawamu yang amat mengoda..
semua itu mengusik naluri wanitaku..
membuatkan aku hanyut dalam perasaan..
membiarkan aq lemas dengan anganku..
kau hamparkan kasih seluas lautan untukku..
kau sisipkan segunung kerinduan dalam jiwaku..
kau kalungkan aku dengan sebening hangatnya asmara cintamu..
hingga tanpa sedar aku terlena dengan dunia ciptaan indah kau..
dan kini aku sebahagian dari duniamu..
aku selalu membayangkan kau ukirkan pelangi yang indah untukku..
kau sajikan aku dengan asmara sehangat mentari..
kadangkala aku leka bila sang mentari muncul di waktu pagi..
aku alpa dengan cintamu hingga aku lemas dalam kabus rindu..
kadangkala aku takut bila senja menjelma..
aku takut bila sang mentari yang menyinariku mula beransur pulang..
awan yang melindungiku mula berarak pergi..
kadangkala aku cemburu dengan sang malam..
ditemani bulan yang menerangi seluruh kehidupan..
dilingkari kerdipan bintang yang sentiasa bersinar mengindahkannya..
ku cuba buka jendela hatiku..
ku susuri laluan isi hatiku..
ku pelupuri segenap ruang kamar hatiku..
jauh didasar hatiku terukir satu nama
" __________ "
nama yang pasti dan nyata tersemat kukuh dalam sanubariku hingga akhir hayat..
walau kau bukan milikku..
namun kenangan antara kita tetap kukuh terpahat dalam lipatan memori indahku..
moga ia menjadi kenangan remajaku yang terindah pernah menjengah kamar hidupku..
namun doaku moga kasih kita kan kekal bertaut hingga akhir hayat..
kerana payung cintaku adalah milikmu..
denganmu disisi tak mungkin aku dibasahi gerimis hujan duka..
mungkin hati kecilku serapuh dahan yang telah kering..
namun kekuatan pohon cintamu mungkin mampu menahan dahanku unuk bertaut padamu..

aku pasrah..


KASIH..
mungkin bila tiba 1 saat nanti kau pasti mengerti mengapa aq tegar untuk berpaling dan melangkah pergi dari sisimu..
mugkin bila tiba saat itu, hatimu sudah sekeras kerikil...
sudah tidak mampu dilentur lagi..
namun aq tetap bersyukur kerana bila tiba saat itu aku masih punya kesempatan untuk merungkai kekusutan yang lalu..
masih punya ruang untuk menuntut sisa-sisa kasih yang tercalar..
masih punya kesempatan untuk aku memohon kemaafan yang tak mungkin terampun..
biarpun aku sedar tak mungkin hati yang tersayat pilu akan terhakis pilunya..
walaupun luka yang terbina itu tak berdarah..
walau parutnya tak berbekas..
namun bisanya tetap ada..
masih lagi menular dalam jiwa..
menanti waktu dan detik untuk diluahkan..
KASIH..
andai kau tahu aq jua terluka..aku jua terseksa..
SAYANG..
jika kau sedar pengorbananku ini..dapatkah kau mengerti..
CINTA..
tahukah kau hati ini sarat dengan kerinduan..
menghitung detik berteman jasad yang tak bernyawa..
CINTA..
aku mengerti jika yang ku hulur kau lepaskan..
kemaafan yang ku pinta kau pandang sepi..
kata cinta yang ku titipkan ibarat angin yang berlalu pergi..
tika itu aku sedar aku sudah tiada lagi dalam ruang hatimu..
aku sedar walau sejuta kemaafan yang ku hulur tak mungkin bisa mambasuh luka-luka yang kucipta semalam..
walau selautan kasih ku hamparkan tak mungkin dapat mengubah hatimu yang kini dirantai dengan igauan semalam..
biarpun aku cuba taburkan cinta yang makin dalam mana bisa aku mencantum serpihan hati yang sudah berkecai..
KASIH..
maafkan aku sekali lagi..
ketahuilah bahawa aku tak pernah cuba berniat melukai perasaanmu..
tak pernah tegar untuk menoreh hatimu..
tanpa sedar aku telah mencarik hatimu dan mencipta buih-buih racun dalam jiwamu..
hingga kau tegar mancipta jurang antara kita..
akhirnya..
aku sedar aku harus mengalah..
berpaling dan sekali lagi melangkah pergi dari sisimu dalam keterpaksaan..
mungkin perginya langkahku kali ini tak mungkin berpatah kembali..
langkah yang ku usung terlalu hambar bagaikan patah keduan sayapku..
bagaikan lumpuh kedua kakiku..
bagaikan retak seluruh tulangku..
sampai disini akhirnya cinta yang cuba kupertahankan..
aq pasrah..
moga kau bertemu cinta yang baru..
cinta sejati yang kau impikan..

....


honey..my love remains unchanged, even if the sun rises from the west. I love you very much!
We gain and lose things everyday, but trust me my love, you will never lose me. I will always be with you forever and ever..
I love you than you love me..
I try to forget you..but I’m lose..
I try to not remember you..but I’m lose..
I try not to love you..but I’m lose..
Because only you in my heart..